Prípadová štúdia z pediatrie
Doktorka Dostálová využíva kompletné riešenie Emmy. Softvér v ordinácii vyriešil zložitý proces pozývania pacientov na preventívne prehliadky aj zmenu nevyhovujúceho termínu. Emmy po necelých 2 mesiacoch od zavedenia využíva štvrtina pacientov.
Telefónne linky vďaka tomu zostávajú voľné a dovolajú sa aj rodičia, ktorí riešia akútne prípady.
Zora Dostálová pôsobí ako detská lekárka už viac ako 25 rokov, z toho posledných deväť rokov prevádzkuje vlastnú prax v Prahe. Zamestnáva dve zdravotné sestry a má nadštandardne veľký obvod - celkom 1850 pacientov.
Podívejte se, jak Emmy pomáhá v ordinaci praktické lékařky.
„Pacienti jsou z Emmy nadšení a já na jedno kliknutí přeobjednám celé odpoledne.“
MUDr. Jana navrátilová
„Preobjednávanie pacientov bola predtým katastrofa. Teraz si rodičia detí v Emmy jednoducho vyberú nový termín a telefónna linka zostáva voľná pre akútne prípady.
Pozorujeme tiež úbytok zmeškaných termínov až o 50 % vďaka automatickej pripomienke, ktorú Emmy posiela.”
MUDr. Zora Dostálová
praktická lekárka pre deti a dorast v Prahe
„Objednávanie pacientov predtým bolo katastrofa,“ opisuje doktorka Dostálová. Dátum a čas preventívnej prehliadky sestra každé dva roky rodičom detí starších ako 3 roky posielala ručne e-mailom. Mnohým z nich ale termín nevyhovoval.
Ešte komplikovanejšie to bolo u dojčiat. Rodičia detí do 1 roka dostanú termín ďalšej preventívnej prehliadky ihneď pri návšteve ordinácie. „Ale väčšinou im do toho niečo vojde – raz nemôže mamička, pretože ide k inému doktorovi. V utorok majú plávanie a v stredu po obede bábätko spí…,“ vymenováva pediatrička najčastejšie dôvody.
Preobjednanie požaduje až tretina pacientov, pričom jeden takýto telefonát sestre zabral minimálne päť minút. „Neskutočne nás to zdržovalo. Navyše sa k nám do ordinácie nemohli dovolať rodičia, ktorí riešili akútny problém,“ spomína.
Pani doktorku Dostálovú navyše pri prehliadkach telefonovanie rušilo, aj keď ona sama hovory nevybavovala: „V ordinácii sme sa so sestrami často prekrikovali a nemohla som sa plne sústrediť na pacientov.“
Nezriedka tiež dochádzalo k tomu, že sa pacienti na termín prehliadky vôbec nedostavili. V tom prípade sestra zdvihla telefón a zložito s rodičmi hľadala nový termín.
Podívejte se, jak Emmy pomáhá v ordinaci praktické lékařky.
„Pacienti jsou z Emmy nadšení a já na jedno kliknutí přeobjednám celé odpoledne.“
MUDr. Jana navrátilová
Emmy doktorke Dostálové padla do oka už na jeseň. „Na Kongrese primárnej starostlivosti som sa dala do reči s pánom Youngom z Emmy a vysvetlila mu komplikácie s objednávaním a preobjednávaním pacientov,“ spomína doktorka.
Dovtedy počúvala len o telefónnych automatoch. „Voiceboty by naše strasti s preťaženými telefónmi nevyriešili. Potrebovala som komplexný systém, ktorý toho zvládne oveľa viac,“ objasňuje, prečo ju zaujala práve Emmy.
Rozhodnutie zaobstarať si Emmy urýchlil odchod jednej zo sestier na šesťtýždňovú PN. „Vedela som, že by sme nápor telefonátov, organizáciu prehliadok a očkovania nezvládli. Preto som okamžite kontaktovala pána Younga, pozrela si webinár a Emmy objednala,“ opisuje pediatrička.
S upravením požiadaviek podľa zamerania ordinácie Emmy počíta a dokáže sa prispôsobiť nielen pediatrii, ale aj ďalším špecializáciám (napr. urológii). Umožňuje tiež prispôsobenie štruktúrovaných dotazníkov a fráz.
„Emmy dokáže veľa vecí a stále sa zdokonaľuje,“ opisuje lekárka. „Väčšinu úkonov v nej zvládnem nastaviť sama. Pokiaľ ide o niečo komplexnejšie, konzultujem to s pánom Youngom. Na otázky reaguje bleskurýchlo, je trpezlivý a vždy príde s najefektívnejším riešením.”
Mladšia zdravotná sestra sa v softvéri Emmy naučila plnohodnotne pracovať počas týždňa. Ovládanie pre ňu bolo jednoduché a intuitívne. Druhú zdravotnú sestru do používania Emmy lekárka nenúti: „V júni odchádza do dôchodku, technológie jej sú cudzie a aj keď aktuálne Emmy aktívne ovláda len jedna zo sestier, v ordinácii nám to neskutočne uľavilo.”
Lekárka všetkým rodičom poslala hromadný e-mail s oznámením, že ordinácia po novom využíva Emmy. Okrem toho sa rovnakú informáciu dozvedeli:
„Emmy má perfektne spracované materiály pre informovanie pacientov, ktorými sme sa nechali inšpirovať aj v našej ordinácii,” pochvaľuje si lekárka.
„Prekvapilo ma, že veľa rodičov už Emmy má u svojich praktikov,“ opisuje doktorka. V Emmy potom požiadajú, aby mohli zastupovať svoje dieťa. Potom v profile okrem svojho mena uvidia aj mená svojich detí, za ktoré komunikujú s ordináciou.
Objednávanie on-line na konkrétny čas oceňujú aj tí, ktorí Emmy ešte nepoznali: „Určite v tom hrá úlohu, že sú to mladšie ročníky a ovládajú počítač aj telefón bez problémov, najstarší otecko v našej ordinácii sa narodil v roku 1960.“
Podívejte se, jak Emmy pomáhá v ordinaci praktické lékařky.
„Pacienti jsou z Emmy nadšení a já na jedno kliknutí přeobjednám celé odpoledne.“
MUDr. Jana navrátilová
Emmy splnila hlavné očakávania: zjednodušila proces objednávania. „Na preventívne prehliadky pozývame zhruba 60 detí mesačne. Sestra predtým 2 až 3 dni v mesiaci sedela pri počítači a posielala e-maily s pozvánkou každému zvlášť. A následne trávila hodiny preobjednávaním,“ spomína doktorka.
„Keď som teraz prvýkrát hromadne objednávala pacientov, ktorí ďalší mesiac dovŕšia nepárny rok, zabralo mi to zhruba štvrť hodiny,“ pochvaľuje si funkciu hromadného objednávania. „Vyberiem si skupinu pacientov na objednanie a Emmy im odošle e-mailovú pozvánku na konkrétny čas. Keď im termín nevyhovuje a sú registrovaní v Emmy, rovno sa preobjednajú. Pokiaľ Emmy nemajú, zavolajú nám do ordinácie a my ich poprosíme, aby sa v nej zaregistrovali,“ objasňuje nový systém fungovania.
Pri každej prehliadke sa sestra spýta rodičov na platnosť telefónneho čísla a e-mailu. Vďaka tomu je databáza kontaktov stále aktuálna. „Skvelé je, že rodičom Emmy posiela upozornenie na prehliadku 3 dni a 1 deň vopred. Vďaka tomu pozorujeme úbytok zmeškaných termínov až o 50 %, a to aj napriek tomu, že pripomienka z času na čas skončí v spame,“ hovorí lekárka. Okrem e-mailov vie Emmy pacientom posielať aj hromadné SMS správy.
Rovnakým spôsobom Emmy pomáha napríklad aj pri pozvaní pacientov na povinné očkovanie v 10 rokoch proti tetanu, záškrtu, čiernemu kašľu a detskej obrne.
Telefón v ordinácii zostáva ako hlavný komunikačný kanál pre akútne prípady aj po zavedení Emmy. Všetko ostatné rieši nový softvér.
Vo farebne rozlíšenom a prehľadnom kalendári doktorka Dostálová vidí všetkých objednaných pacientov aj dôvod ich návštevy: „Hneď viem, čo ma v ten deň čaká a nemusím to zložito hľadať na niekoľkých miestach.“ Navyše do systému môže nahliadnuť pokojne aj z domu mimo pracovného času. Stačí jej na to internetový prehliadač.
Flexibilné nastavenie Emmy doktorka Dostálová využila pri plánovaní prehliadok trojročných a päťročných detí. „Deti v tomto veku nespolupracujú a komunikácia s nimi býva náročná. Preto nám Emmy dohodne maximálne jednu takúto preventívnu prehliadku denne.“
Lekárka si chváli aj lepšie využitie ordinačnej doby: „Pred zavedením Emmy sa stávalo, že zdravotné sestry na poslednú polhodinu už neobjednali žiadneho pacienta, pretože chceli odísť domov skoro,“ spomína doktorka. „Keď som ich na to upozornila, vydržalo im to vždy maximálne týždeň. Situáciu vyriešila až Emmy,“ hodnotí.
Emmy v ordinácii pomohla aj s covidovými izoláciami. „Vytvorila som si štruktúrovaný dotazník, kde som sa rodičov napríklad pýtala, kedy bolo dieťa v kontakte s infikovanou osobou, či podstúpilo test alebo ich kontaktovala hygiena,“ rozpráva lekárka. Údaje z dotazníka si potom jednoducho prekopírovali do karty, čo jej ušetrilo veľa času.
Podívejte se, jak Emmy pomáhá v ordinaci praktické lékařky.
„Pacienti jsou z Emmy nadšení a já na jedno kliknutí přeobjednám celé odpoledne.“
MUDr. Jana navrátilová
„Okrem pripomínania blížiaceho sa termínu sa Emmy skvele osvedčila aj pri zasielaní kópií posudkov na letné tábory, lyžiarske výcviky, kurzy plávania alebo napríklad žiadostí na logopédiu,“ uvádza lekárka.
Pri každej preventívnej prehliadke rodičom odovzdáva posudok s dodatkom, aby si ho uschovali až do nasledujúcej návštevy. Lenže viac ako polovica z nich posudok s platnosťou na dva roky stratí.“
Vytlačené a nevyzdvihnuté žiadanky sa predtým hromadili a nakoniec ich zdravotné sestry museli skartovať. „Teraz šetríme miesto aj papier. Dokument si vždy oskenujeme do počítača vrátane pečiatky a podpisu. Keď rodičia papier stratia, požiadajú nás o zaslanie kópie prostredníctvom Emmy.“
„Podpora Emmy je skvelá, rovnako ako vývoj nových a zlepšovanie existujúcich funkcií,“ oceňuje lekárka. Napríklad od minulého týždňa v Emmy pribudla nová funkcionalita – podrobné filtrovanie kartotéky podľa veku priamo v Emmy. „Pre mňa to znamená oveľa pohodlnejšiu prácu – odpadá mi export dát z ambulantného softvéru a následný import dát do Emmy pri hromadnom pozývaní pacientov,“ objasňuje.
„Emmy do našej ordinácie vniesla poriadok aj pokoj na prácu. Odporučila by som ju všetkým lekárom – aj tým, ktorí sa vo svojom odbore stretávajú s podobnými špecifikami ako pediatria. Flexibilita Emmy je neuveriteľná. A pritom je jej používanie naozaj jednoduché,“ uzatvára Zora Dostálová.
Dohodnite si s nami nezáväznú online ukážku. Predstavíme vám Emmy a zodpovieme všetky vaše otázky.
Zakladateľ a vedúci lekár Emmy
Zakladateľ a CEO
Pre technické otázky či v prípade záujmu o Emmy nás môžete kontaktovať na podpora@emmy.sk
Zavolajte nám na
+421 222 200 959