Prípadová štúdia z praxe
Pred nasadením Emmy v urologickej ambulancii na severe Čiech od rána do večera vyzváňali telefóny.
Po mesiaci od nasadenia sú telefónne linky oveľa
voľnejšie a konečne sa dovolajú aj pacienti, ktorí riešia akútny problém. V ordinácii pozorujú nárast vybavených pacientov, pretože medzi termínmi nevznikajú hluché miesta.
Mgr. Adéla Matyščáková pôsobí ako zdravotná sestra už trinásť rokov - posledný rok v urologickej ambulancii MUDr. Krishny Prasada Sapkoty. Jej zamestnávateľ dva dni
v týždni ordinuje v Děčíně, dva dni v Mostě. V oboch ambulanciách dohromady registruje vyše 6000 pacientov a denne vyšetrí zhruba 45 až 60 ľudí.
Podívejte se, jak Emmy pomáhá v ordinaci praktické lékařky.
„Pacienti jsou z Emmy nadšení a já na jedno kliknutí přeobjednám celé odpoledne.“
MUDr. Jana navrátilová
Mgr. Adela Matyščáková
zdravotná sestra v urologickej ambulancii
„Keď som nastúpila do ambulancie, na objednávanie pacientov sa používala len ceruzka a papier. Zabralo to strašne veľa času, bolo to neefektívne a od príchodu do práce som dvíhala jeden telefón za druhým,“ spomína Adéla Matyščáková.
Nespokojní boli ale aj pacienti. Bežne sa stávalo, že sa do ordinácie nedovolali, pretože bolo stále obsadené. A keď už bola linka voľná, robila sestra práve odbery inému pacientovi a hovor nemohla prijať.
Od začiatku preto hľadala cesty, ako komunikáciu pacientov s ordináciou zefektívniť. V ambulantnom softvéri postupom času vytvorila elektronický diár. To ale problém nevyriešilo:
„Pacienti si v ňom nemohli sami vybrať termín návštevy, takže mobil stále vyzváňal ďalej a ja som musela dáta získané telefonicky znova prepisovať do počítača.“
Podívejte se, jak Emmy pomáhá v ordinaci praktické lékařky.
„Pacienti jsou z Emmy nadšení a já na jedno kliknutí přeobjednám celé odpoledne.“
MUDr. Jana navrátilová
„Potrebovala som nájsť systém, kde budem môcť komunikovať s pacientmi v rámci ordinačných hodín bez toho, aby mi zvonil telefón 80-krát za deň,“ rozpráva zdravotná sestra. Vedela, že množstvo úkonov by sa dalo ľahko zautomatizovať. Napríklad obyčajné objednanie na preventívnu prehliadku alebo žiadosť o recept.
Chcela, aby pacienti prostredníctvom nového systému:
Ale kvôli prebiehajúcej digitalizácii ordinácie a pacientskych kariet išiel výber online rezervačného systému na druhú koľaj. „Zlom nastal, keď som písala e-mail pani doktorke Fischerovej, aby som k nej objednala nášho pacienta. Vtedy mi prišla odpoveď, že mám na rezerváciu termínu využiť Emmy,“ popisuje sestra, ako sa o Emmy dozvedela.
Išla na webové stránky, prečítala si, čo Emmy vie a pacienta objednala. „Hneď nato som volala do Emmy, že ju chceme v ordinácii tiež,“ smeje sa. Fascinovalo ju, aké jednoduché, rýchle a pritom funkčné riešenie Emmy ponúka.
V rozhodnutí zaobstarať si Emmy ju doktor podporil: „Povedal mi, že ak budem s Emmy spokojná a verím, že nám uľahčí komunikáciu s pacientmi, nech ju určite vyskúšam.“
O uvedenie Emmy do prevádzky sa postarala zdravotná sestra s pánom doktorom Sobotkom, spoluzakladateľom Emmy. Inštaláciu programu si naplánovali na sobotu. „Uvarila som si kávu a raňajky a spoločne sme program nainštalovali každý zo svojej kuchyne na diaľku. Zabralo to asi hodinku,“ rozpráva.
Pretože je Emmy v predvolenom nastavení prispôsobená ordináciám praktických lekárov, bolo najskôr nutné upraviť požiadavky pre urologickú ambulanciu. S tým Emmy samozrejme počíta a dokáže sa prispôsobiť nielen urológii, ale aj ďalším špecializáciám.
„Pán Sobotka mi všetko zrozumiteľne a do detailov vysvetlil, takže nebol dôvod, prečo s využívaním Emmy otáľať. Za jeden deň sme všetko nasadili, naimportovali kontakty a na druhý deň sme v oboch ordináciách už išli naostro,“ hovorí zdravotná sestra.
Zdravotná sestra vyzdvihuje prehľadné a intuitívne rozhranie Emmy. „V deň, keď sme nasadili Emmy, mi pán Sobotka volal a zisťoval, či je všetko v pohode – že nevolám. Tak som ho uistila, že s Emmy nemáme žiadne problémy a všetko prebieha hladko,“ smeje sa zdravotná sestra.
Podívejte se, jak Emmy pomáhá v ordinaci praktické lékařky.
„Pacienti jsou z Emmy nadšení a já na jedno kliknutí přeobjednám celé odpoledne.“
MUDr. Jana navrátilová
Emmy pripravuje prehľadné materiály pre pacientov do čakárne a dalšie zdroje, ktoré ordináciám pomáhajú s informovaním pacientov. Tie využila aj Adela Matyščáková. V deň nasadenia softvéru informačné texty o Emmy vytlačila, umiestnila do čakárne a nalepila ich na dvere ordinácie.
„Robím to tak, že po vyšetrení pacientov rovno zadávam do Emmy a dávam im so sebou domov A4 s presným návodom, ako s nami komunikovať. Zatiaľ nebol problém,“ vysvetľuje sestra.
Keď pacienti telefonovali, akútne prípady sestra rovno vyriešila. Naopak, ak bola požiadavka menej akútna, požiadala pacienta, aby ju poslal cez Emmy.
Zdravotná sestra si v praxi overila, že s Emmy dokážu pracovať aj starší pacienti. Pokiaľ zvládajú napísať e-mail, väčšinou si poradia aj s Emmy. „Práve minulý týždeň sa k nám objednal pacient, ktorému je 86 rokov. Všeobecne mám ale pocit, že sa to láme okolo 70 rokov. Starším ročníkom Emmy nevnucujem, ale často si odo mňa leták o Emmy vezmú a objedná ich niekto z rodiny. Pre istotu naňho uvádzam aj telefónne číslo do ordinácie,“ hovorí zdravotná sestra.
„Pacienti sú z Emmy nadšení rovnako ako ja. Predtým sa stávalo, že na mňa do telefónu kričali a boli nahnevaní, pretože bolo prakticky nemožné si dohovoriť termín ďalšej návštevy po telefóne. O to horšie to bolo, pokiaľ išlo o urgentný problém,“ opisuje sestra. Po mesiaci od zavedenia Emmy je telefón v ordinácii oveľa menej vyťažený a konečne sa dovolajú aj starší pacienti a naliehavé prípady.
Prvé reakcie, ktoré od pacientov najčastejšie počúva, sú: „Jéééj, konečne s nami komunikujete!” a dodáva, že majú pravdu. „Pacienti sú teraz oveľa pokojnejší, pretože vedia, kam sa obrátiť. A majú istotu, že ich požiadavku čo najskôr vyriešime.“
S negatívnou reakciou sa zatiaľ stretla len dvakrát: „Išlo o pacientov v dôchodkovom veku, ktorí mi oznámili, že žiadny nový systém skúšať nebudú a zostanú verní telefónu.“
Pred Emmy v ordinácii bojovali hlavne s komunikáciou s pacientmi. „Mali sme čo robiť, aby sme vybavili objednaných ľudí, nieto aby sme zdvíhali telefóny od pacientov čakajúcich na objednanie. Často sa kvôli tomu stávalo, že sme medzi návštevami mávali hluché miesta. Teraz máme pacientov objednaných od rána do večera po desiatich minútach a lepšie vyplnenie ordinačného času si chváli aj pán doktor,“ hodnotí sestra.
Aj teraz sa občas stáva, že sestra hovor nestihne zdvihnúť. V tom prípade odošle prednastavenú sms, v ktorej oznámi, že je momentálne vyťažená a odkáže sa na Emmy alebo pacientov poprosí, aby zavolali neskôr.
„Čo je úplne skvelé a ešte pred mesiacom to bolo nemožné – či už som práve v Děčíně alebo v Mostě, môžem koordinovať aj druhú ordináciu, pretože mám všetky informácie na jednom mieste,“ pochvaľuje si sestra.
Ďalšou zmenou je, že sa pacienti nemusia objednávať len v stanovenej ordinačnej hodine. Ak pocítia problémy napríklad v sobotu, rovno sa online objednajú a nečakajú na dojednanie termínu až do pondelka.
V súčasnosti, iba za mesiac od nasadenia, vybavuje ordinácia prostredníctvom Emmy zhruba 10 požiadaviek denne. Vďaka tomu sú telefónne linky podstatne menej vyťažené. Sestra ale očakáva, že percento požiadaviek prichádzajúcich z Emmy v budúcnosti porastie.
„Denne ušetrím až hodinu a do budúcnosti počítam ešte viac. Po mesiaci je to podľa mňa super výsledok,“ hodnotí aktuálnu situáciu.
Noví pacienti si v Emmy môžu sami predpripraviť kompletnú anamnézu. „Poprosím ich, aby si údaje vyplnili doma, potom ich v ordinácii nahodíme do lekárskeho systému a behom chvíľky skontrolujeme, či všetko sedí. Osvedčilo sa nám to skvele. Ušetrí to množstvo času, pretože pacienti v ordinácii nelovia v pamäti, čo za choroby prekonali,“ hovorí. Pôvodný ambulantný systém využívajú na dekurzy a komunikáciu s poisťovňami. Všetko ostatné teraz zaisťuje Emmy.
Podívejte se, jak Emmy pomáhá v ordinaci praktické lékařky.
„Pacienti jsou z Emmy nadšení a já na jedno kliknutí přeobjednám celé odpoledne.“
MUDr. Jana navrátilová
„Vďaka farebnému rozlíšeniu jednotlivých úkonov v Emmy presne viem, na čo sa pripraviť bez toho, aby som musela rozklikávať pacienta, ktorý je na rade. Potrebujem vedieť, či ide pacient na cytoskopiu alebo obyčajnú preventívnu prehliadku. Teraz nemusím zisťovať, aký pacient je na rade pred ním a či ho stihnem vyšetriť. Všetko dôležité mám stále na očiach,“ vysvetľuje zdravotná sestra.
Podívejte se, jak Emmy pomáhá v ordinaci praktické lékařky.
„Pacienti jsou z Emmy nadšení a já na jedno kliknutí přeobjednám celé odpoledne.“
MUDr. Jana navrátilová
O Emmy hovorí, že je skvelým pomocníkom v organizácii času a uľahčení komunikácie s pacientmi. „Emmy by som určite odporučila aj do ostatných ordinácií. Zistíte, že veľa úkonov za vás pohodlne vybaví a stane sa vašou skvelou parťáčkou. Vôbec si neviem a ani nechcem predstaviť, že sa opäť vrátime do starých koľají – k ceruzke, papieru a vrieskajúcemu telefónu,“ zamýšľa sa sestra.
Pán doktor Emmy tiež hodnotí kladne a s investíciou do nového systému je maximálne spokojný. On sám Emmy nepoužíva, iba do nej nazerá. Vidí, že chod ordinácie teraz funguje plynule, sestra má všetko pod kontrolou a je mu po ruke, keď je potreba. Pacienti sú oveľa pokojnejší a online rezervačný systém funguje na jedničku.
Dohodnite si s nami nezáväznú online ukážku. Predstavíme vám Emmy a zodpovieme všetky vaše otázky.
Zakladateľ a vedúci lekár Emmy
Zakladateľ a CEO
Pre technické otázky či v prípade záujmu o Emmy nás môžete kontaktovať na podpora@emmy.sk
Zavolajte nám na
+421 222 200 959