Prípadová štúdia z ostrej prevádzky
Virtuálna sestra je pripravená ako nástroj pre lekárov, je však dôležité, aby s ňou boli schopní a predovšetkým ochotní pracovať aj sestry a pacienti. Aké sú skúsenosti praktického lekára s jej nasadením a využívaním?
Na konferencii Slovenskej spoločnosti všeobecného praktického lekárstva (SSVPL) v Starom Smokovci mal Ondřej Sobotka konečne príležitosť sa osobne stretnúť s MUDr. Pavlom Nemečkom, lekárom, ktorý vo svojej ordinácii zaviedol Emmy už pred pekným riadkom mesiacov. Môže tak priniesť zasvätený pohľad na to, ako proces prechodu z predchádzajúcich nástrojov prebiehal, čo na virtuálnu sestru hovorili jeho pacienti a či ho s novým systémom sestrička nehnala.
Podívejte se, jak Emmy pomáhá v ordinaci praktické lékařky.
„Pacienti jsou z Emmy nadšení a já na jedno kliknutí přeobjednám celé odpoledne.“
MUDr. Jana navrátilová
Ja som začal s Emmy pracovať okamžite, bez akýchkoľvek problémov. S pacientmi sme už komunikovali inými spôsobmi, napríklad mailom, či cez inú aplikáciu v našom software, takže keď som im poslal oznámenie, že prechádzame na nový systém, veľká väčšina naň okamžite a bez problémov prešla.
MUDr. Pavel Nemeček
všeobecný lekár v Žiline
Ako u vás v ordinácii Emmy funguje, aké s ňou máte skúsenosti?
Už dlhšie sme hľadali softvér, ktorý by umožnil pacientom s nami komunikovať a objednávať sa. Na Slovensku sa používa asi päť systémov, ale nevyhovovali našim požiadavkám. Potom sme narazili na Emmy, ktorá má všetko, čo sme si predstavovali, že by ten systém mal mať.
Čo vás na Emmy najviac prekvapilo?
Že je veľmi flexibilná, ako lekár mám k dispozícii neskutočné možnosti nastavenia v komunikácii s pacientmi, kalendáre, objednávací systém… Tiež má veľmi sofistikovaný systém odporúčaných odpovedí pacientom, to veľmi oceňujeme. A už pri prvom kontakte pacient vyplní krátky štruktúrovaný dotazník, ktorý nám veľmi pomáha a dokáže nás nasmerovať k tomu, čo ten dotyčný bude potrebovať.
Ako pre vás v ordinácii bolo ťažké sa s Emmy naučiť pracovať?
Ja osobne som s ňou začal pracovať okamžite, bez akýchkoľvek problémov. S pacientmi sme už komunikovali inými spôsobmi, napríklad mailom, či cez inú aplikáciu v našom software, takže keď som im poslal oznámenie, že prechádzame na nový systém, veľká väčšina naň okamžite a bez problémov prešla.
Nebol nejaký problém pacientov presvedčiť, aby Emmy začali používať?
Pacienti nemali inú možnosť, pretože ostatné systémy sme vypli. Ale nie, nebol žiadny problém, väčšina z nich na to okamžite pristúpila, zaregistrovala sa a hneď od prvého dňa začala komunikovať.
Používajú Emmy aj seniori?
Áno, buď priamo osobne, máme pacientov, ktorí majú šesťdesiat až sedemdesiat rokov a dokážu bez problémov cez Emmy komunikovať, ale je tu samozrejme možnosť nastaviť zastupovanie av takom prípade všetku komunikáciu obstarajú deti alebo vnuci. Takže seniori nemajú žiadny problém.
Podívejte se, jak Emmy pomáhá v ordinaci praktické lékařky.
„Pacienti jsou z Emmy nadšení a já na jedno kliknutí přeobjednám celé odpoledne.“
MUDr. Jana navrátilová
A čo sestrička? Neprotestovala, že ste si vymysleli nejaký nový systém?
Sestrička bola rada, pretože jej odpadlo pomerne veľa telefonátov. Pacienti začali napríklad objednávať lieky cez Emmy. Zostalo tak dvadsať percent tých, čo stále kvôli receptu volajú, zvyšok ide cez virtuálnu sestru.
Nemala problém sa s virtuálnou sestrou naučiť?
Systém je jednoduchý, intuitívny, stránka funguje rýchlo a bez problémov, aj sestrička s ňou začala pracovať okamžite.
Takže dokonca u vás ordinácia ste vnímali pokles telefonátov, hoci už predtým sa používal nejaký iný systém, emaily?
Evidentný pokles to nebol, ale zmenil sa charakter a štruktúra tých hovorov. Je menej tých, ktoré je možné riešiť elektronicky a môžeme sa viac sústrediť na tie, ktoré sú podstatné a treba ich vyriešiť po telefóne.
Je niečo, čo by ste chceli, aby sa na Emmy zlepšilo, alebo aby sa to naučila?
Vieme, že Emmy má ešte viac možností, ktoré sa zatiaľ na Slovensku nepoužívajú. Veríme, že sa už čoskoro spustia hlasoví asistenti. Ale inak by som povedal, že nie je čo zlepšovať. Skôr objavujeme ďalšie a ďalšie možnosti a prispôsobujeme si ich pre potreby našej ambulancie. Napríklad konkrétne znenie odpovedí pacientom, systém kalendára a objednávanie... Už sa v tom teraz dobre orientujeme.
A nevadí vám, že Emmy je vlastne ďalší systém, s ktorým v ordinácii pracujete, predsa len máte ambulantný softvér a popri tom virtuálnu sestru…?
Áno, niektorí kolegovia to riešia tak, že majú dva monitory, na jednom majú ambulantný softvér a na druhom Emmy. Ale nie je nijako zložité preklikávať medzi dvoma oknami. V Emmy môžem jedným kliknutím kopírovať ako texty pacientov, ktoré nám pošlú, tak aj naše odpovede a skopírovať ich kam potrebujem, takže nie je problém.
Podívejte se, jak Emmy pomáhá v ordinaci praktické lékařky.
„Pacienti jsou z Emmy nadšení a já na jedno kliknutí přeobjednám celé odpoledne.“
MUDr. Jana navrátilová
Prajeme MUDr. Nemčekovi, aby Emmy naďalej šetrila čas v jeho ordinácii, aby mal radosť zo starostlivosti o pacientov a nemusel tráviť hodiny zbytočnou administratívou.
Podívejte se, jak Emmy pomáhá v ordinaci praktické lékařky.
„Pacienti jsou z Emmy nadšení a já na jedno kliknutí přeobjednám celé odpoledne.“
MUDr. Jana navrátilová
Dohodnite si s nami nezáväznú online ukážku. Predstavíme vám Emmy a zodpovieme všetky vaše otázky.
Zakladateľ a vedúci lekár Emmy
Zakladateľ a CEO
Pre technické otázky či v prípade záujmu o Emmy nás môžete kontaktovať na podpora@emmy.sk
Zavolajte nám na
+421 222 200 959