Aká je cena práce lekára?

Webinár prebehne:

15.5.24

ve

20:00

h

Hosťom ďalšieho webinára Academmy bol finančný guru privátneho zdravotníctva Ing. Tomáš Košumberský, ktorý sa už mnoho rokov venuje ekonomike a manažmentu lekárskych ambulancií a založil aj MBA program pre lekárov OMBA.cz. Podelil sa s nami o svoj ekonomický pohľad na fungovanie lekárskych ambulancií a nepochybne nás inšpiroval k hlbšiemu zamysleniu nad naším podnikaním.

Co můžete na webináři vidět

Co můžete na webináři vidět

Lekári sú nielen pilierom zdravotnej starostlivosti, ale aj podnikateľmi, ktorí čelia mnohým ekonomickým výzvam. Vedieť správne oceniť svoju prácu je kľúčom k udržateľnosti a spokojnosti lekárov aj ich pacientov. Na tému „Cena práce lekára“ sa zameral nedávny webinár, ktorý priniesol množstvo inšpiratívnych myšlienok.

1. Ekonomické princípy a medicína ako biznis

Jedným z najväčších poznatkov je uvedomenie, že aj medicína je biznis. Celosvetovo sa v oblasti zdravotníctva ročne obracajú bilióny dolárov, čo ju stavia na úroveň priemyselných gigantov. Lekárov sa týkajú rovnaké ekonomické zákony ako akéhokoľvek iného podnikateľa. Na pochopenie týchto zákonov stačí jednoduchá matematika – zisk = tržba – náklady.

2. Rast je nevyhnutný

Ekonomické prostredie je postavené na princípe rastu. Ak ekonomika nerastie, začína upadať. Pre lekárov to znamená, že ich prax musí generovať nielen stabilné, ale aj rastúce príjmy. Rast nákladov na energie, materiály či mzdy sestier je stálym faktorom, ktorý nemožno ignorovať. Preto je dôležité neustále hľadať spôsoby, ako efektívnejšie využívať zdroje a zároveň zvýšiť hodnotu poskytovaných služieb.

3. Cena ako odraz času a hodnoty

Jednoduchá pravda, že čas sú peniaze, je pre lekárov obzvlášť dôležitá. Cena zdravotníckych služieb by mala odrážať nielen odbornosť, ale aj čas venovaný pacientovi. V mnohých krajinách je bežné počítanie minutovej či hodinovej sadzby ako základu cenotvorby. Napríklad zubní lekári môžu minútu práce oceniť na 80 Kč, zatiaľ čo praktický lekár dosahuje priemerne 57 Kč za minútu.

4. Ziskovosť ako ukazovateľ zdravej praxe

Zisk nie je len číslo, ale základné meradlo zdravia podniku. Ideálna ziskovosť pre ambulantných lekárov by sa mala pohybovať okolo 25 %. Tento cieľ je dosiahnuteľný iba vtedy, ak sú náklady dôsledne sledované a minimalizované. Pre praktických lekárov je typické, že 45 % tržieb smeruje na mzdy, 20 % na režijné náklady a 10 % na spotrebný materiál.

5. Transparentná cenotvorba

Lekári by sa nemali obávať komunikovať svoje ceny. Transparentnosť voči pacientom buduje dôveru a posilňuje ich uvedomenie hodnoty poskytovanej starostlivosti. Čím väčšia dôvera pacientov v lekárovu odbornosť a profesionalitu, tým väčšia ochota zaplatiť za kvalitné služby.

6. Pohľad do budúcnosti

S postupujúcou globalizáciou a infláciou bude tlak na zvyšovanie ceny zdravotníckych služieb rásť. Pacienti si postupne zvykajú na spolufinancovanie zdravotnej starostlivosti, čo je trend viditeľný v mnohých krajinách OECD. Pre lekárov to znamená príležitosť zadefinovať hodnotu svojej práce nanovo a investovať do inovácií, ktoré zlepšia kvalitu starostlivosti aj ekonomické ukazovatele ich praxe.

Záver

Správne ocenenie práce lekára nie je len o číslach, ale o schopnosti vytvárať hodnotu pre pacientov aj samotného lekára. Ziskovosť, efektivita a transparentná komunikácia sú kľúčom k udržateľnosti a spokojnosti. Ako zaznelo na webinári: „Práca lekára nie je dobročinnosť – je to profesia, ktorá má svoju hodnotu a zaslúži si byť správne ocenená.“

Pre plný záznam webinára vyplňte kontaktný formulár.

Registrace na webinář

Mám záujem o videozáznám z webinára

Zpráva byla úspěšně odeslána. Ozveme se vám co nejdříve. Děkujeme
Je nám líto, ale něco se pokazilo.
Zkontrolujte si prosím vyplněné údaje a zkuste formulář odeslat znovu.

Webinárom vás prevedie:

MUDr. Ondřej Sobotka

MUDr. Ondřej Sobotka

Zakladateľ a vedúci lekár Emmy

„Pri svojej práci praktického lekára som sa vždy snažil maximálne využiť moderné technológie a hľadať efektívny spôsob vedenia praxe. Narážal som pri tom na nedostatočnosť a neflexibilitu existujúcich medicínskych softvérov a nevhodnosť otvorených riešení. Emmy je pre mňa realizáciou, ako túto medzeru vyplniť. Dnešný svet prechádza veľkými spoločenskými a technologickými zmenami. Veľké organizácie majú dostatok prostriedkov na ich implementáciu. Prial by som si a snažím sa o to, aby sa šikovné novátorské riešenia dostali aj do malých ordinácií.“